YÖRSAN, Dünya Süt Günü’nde “bugün süt içtin mi?” sloganıyla sosyal medya etkileşimli farkındalık çalışması başlatıyor.
1 Haziran, tüm dünyada süt günü olarak kutlanıyor. Hafızalara kazınan lezzetlerin markası Yörsan, bugünü süt için harekete geçerek kutluyor. Dünya Süt Günü’nde “Bugün süt içtin mi?” sloganıyla her yaştan insana süt içme çağrısında bulunuyor. Sağlıklı bir nesil için sütün önemine dikkat çekmeyi hedefleyen Yörsan, herkesi önce kendi sağlıkları ve mutlulukları için süt içmeye ve bu keyfi paylaşmaya davet ediyor. “Bugün süt içtin mi?” hashtagli paylaşımlar yaparak, takipçilerinin arkadaşlarını da süt içmeye davet etmeleri için sosyal medya üzerinden bir farkındalık kampanyası başlatıyor.
Yörsan, 1 Haziran Dünya Süt Günü’nde başlayarak her gün süt içmenin sağlığa faydalarıyla ilgili içerikler paylaşacak ve süt içmeyi takipçilerine hatırlatacak. Sütün faydası düzenli ve dengeli şekilde tüketilmesiyle sağlanıyor. Her gün süt içmek, özellikle fosfor ve magnezyum içeriği sayesinde birçok farklı hastalığa karşı vücudu koruyor. Özellikle gelişim çağındaki çocukların kemik gelişimi için tüketimi önemli olan süt, ilerleyen yaşlarda da kemik erimesine karşı önlem oluyor. Bu nedenle her yaştan insanın düzenli olarak süt tüketmesine dikkat çekilmesi hedefleniyor.
Sütün kaynağı da sağlık açısından büyük önem arz ediyor. Yörsan, sütü bitkisel yemlerle özenle beslenen ineklerden hijyenik koşullarda elde ediyor. Sütü en doğal haliyle usta ellerde şekillendirerek besleyici ürünlere dönüştürüp sağlıkla sofralara ulaştırıyor.
Yörsan ürünlerinin topraktan sofraya olan yolculuğunun her aşaması “sağlıklı nesiller için nitelikli ürünler” prensibiyle titizlikle yönetiliyor. Bilinçli hayvancılık, besleme uzmanlığı ve tarım alanındaki deneyimi ile en geniş tedarik zinciri yönetimine sahip olan Matlı Şirketler Grubu bünyesinde faaliyet gösteren Yörsan, bu deneyimi ürün kalitesine yansıtıyor.
Yörsan, nitelikli süt temini için bilinçli beslemenin şart olduğu bilinciyle Ömer Matlı Süt Çiftliği ve Ömer Matlı Akademi’nin hayvan bakımı, beslemesi ve sağlığı alanlarındaki araştırma ve eğitim faaliyetlerinin sonuçlarından faydalanıyor. Matlı Süt Ar-Ge Merkezi’nde geleneksel tatlarına sadık kalarak yeni ürünler geliştirmek üzere çalışmalar yapmaya başlıyor.
Yörsan ürünlerinin kaynağı olan sütün, doğru ve verimli üretilmesi ve böylece süt hayvancılığının sürdürülebilir olması için grup içinde sosyal sorumluluk projeleri yürütülüyor. Matlı Hayvancılık Akademisi veteriner hekimleri, köy köy gezerek çiftçilere ve yetiştiricilere eğitimler veriyor. Kadınların ekonomik hayata katılımı destekleniyor, “temiz süt” üretimi için kadın yetiştiricilere teçhizat ve eğitim destekleri sağlanıyor.
Sağlıklı beslenmenin temeli, genç nesillerin bilinçli tarım ve hayvancılığın gelişiminde yer alabileceği sürdürülebilir bir modelin oluşturulmasından geçiyor. Bu amaçla, “Hamidiye Ziraat Mektebi” adıyla 21 Mart 1891 tarihinde açılmış olan Hamidiye Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ile grup bünyesinde iş birliği yürütülüyor. Geleceğini tarım ve hayvancılık üzerine inşa eden gençlere staj, burs, teknik gezi, eğitim ve istihdam imkânı sağlanıyor.